SARAJEVO - Danas je u Sarajevu u hotelu Holiday Inn, održana svečana promocija CBI lokalnih izvoznih konsultanata u okviru programa „Integrirani institucionalni program razvitka izvoza BiH, u okviru koje su uručeni i certifikati izvoznim konzultantima koji su prošli kroz program edukacije.
BSOD program - Integrirani institucionalni program razvitka izvoza Bosne i Hercegovine je počeo u lipnju 2006. godine i traje do 2011. godine. Program se provodi na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine, u partnerstvu nizozemske CBI Agencije za promociju uvoza iz zemalja u razvoju, Mreže regionalnih razvojnih agencija BiH , te Vanjskotrgovinske komore BiH.
Cilj programa je poboljšanje izvoznih kapaciteta Bosne i Hercegovine kroz identifikaciju i afirmaciju proizvoda atraktivnih za europsko tržište, istodobno i jačanje općih konkurentskih prednosti i bolje pozicije Bosne i Hercegovine na međunarodnom tržištu. Glavni nositelj programskih aktivnosti je CBI Agencija, a REZ- Regionalna razvojna agencija za regiju Središnja BiH, kao predstavnik Mreže regionalnih razvojnih agencija u BiH (SERDA, REDAH, NERDA i ARDA i REZ RDA) i Vanjskotrgovinska komora BiH, su njeni partneri. U okviru petogodišnjeg programa u prvoj godini realizacije je završena obuka konsultanata za dobivanje certifikata „ izvozni konsultant „. Budući konsultanti su u razdoblju studeni 2006.- lipanj 2007. završili intenzivnu obuku koja je obuhvatila sve aspekte izvoza u Europsku uniju iz Bosne i Hercegovine prema standardima CBI za lokalne izvozne konsultante. Ovom obukom konsultanti su osposobljeni da savjetuju poduzeća iz Bosne i Hercegovine o izvozu u EU. U prvoj godini programa CBI Agencija je u suradnji s Vanjskotrgovinskom komorom i razvojnim agencijama organizirala i seriju dvodnevnih radionica u okviru modula izvoznog marketinga i menadžmenta. Sudionici ovih radionica bili su predstavnici institucija za potporu malim i srednjim poduzećima i poduzeća koja izvoze ili namjeravaju izvoziti. Dalje aktivnosti u programu će biti usmjerene na diversifikaciju proizvoda za izvoz čiji je cilj identifikacija, odabir i formulacija netipičnih ali perspektivnih izvoznih proizvoda, sposobnih da se „probiju" na strana tržišta. Ovaj programski modul, koji uključuje razvoj 10 do 15 novih proizvoda, je osnovna aktivnost programa oko koje se grupiraju ostali moduli potpore ovog petogodišnjeg programa.