Udruženje za regionalni ekonomski razvitak Hercegovine - REDAH objavljuje Javni poziv za uključivanje pružatelja savjetodavnih usluga za mala i srednja poduzeća u proces akreditacije konzultanata u okviru projekta „Vaučer sustav treninga i savjetovanja za mala i srednja poduzeća" financiran od strane Španjolske agencije za međunarodnu suradnju - AECID.
REDAH je započeo s implementacijom projekta čija je svrha jačanje konkurentnosti malih i srednjih poduzeća u regiji Hercegovine kroz pružanje subvencija poduzetnicima kroz sustav savjetovanja od strane obučenih i akreditiranih konzultanata. Uz savjetovanje, projekt također osigurava i ostale oblike potpore postojećim i budućim poduzetnicima - kroz informiranje, treninge te vođenje do realizacije poslovnih ideja. U projektu postoje dvije vrste subvencija i to:
- 100% subvencija za savjetovanje start-up poduzeća te osjetljive grupe;
- 50% subvencija za savjetovanje postojećih tvrtki.
Maksimalan iznos subvencije za MSP je 3.000,00 KM.
Za potrebe realizacije projekta REDAH će vršiti proces obuke i akreditacije konzultanata iz svih oblasti podrške poduzetništva.
Područja pružanja konzultantskih usluga:
- poslovno planiranje
- upravljanje i organizacija MSP-a
- tehnološka podrška (ICT)
- organizacija proizvodnje
- sustavi kvalitete
- marketinško planiranje i istraživanje
- upravljanje prodajom i nabavkom
- razvoj proizvoda
- računovodstvo
- financijsko i pravno savjetovanje
- ostala područja savjetovanja koje podržava projekt
Osim općih oblasti konzultantskih usluga projekt podržava i:
- sve specijalističke vrste konzultacija za mala i srednja poduzeća.
I. OPćI UVJETI
Pravo na podnošenje zahtjeva za akreditaciju imaju konzultanti-fizičke osobe koje:
- imaju BiH državljanstvo;
- zadovoljavaju posebne uvjete propisane projektom.
Pravo na podnošenje zahtjeva imaju konzultantske kuće-pravne osobe koje su:
- registrirane na području BiH;
- zadovoljavaju posebne uvjete propisane projektom.
Također, pravo na podnošenje zahtjeva imaju nevladine organizacije i sve ostale organizacije koje se bave pružanjem konzultantskih usluga a koje:
- djeluju na području BiH;
- zadovoljavaju posebne uvjete propisane projektom.
II. POSEBNI UVJETI
Kriteriji za opće konzultante:
najmanje VII. stupanj stručne spreme (VSS),
najmanje 2 godine iskustva na konzultantskim poslovima.
Kriteriji za specijaliste:
najmanje VI. stupanj stručne spreme (VŠS),
najmanje 7 godina iskustva na konzultantskim poslovima vezanima za određene prakse (npr. proizvodne, prerađivačke, metalne, drvne, prehrambene, itd.).
III. POTREBNA DOKUMENTACIJA
Fizičke osobe moraju dostaviti sljedeće:
1. Životopis (CV) na bosanskom, hrvatskom ili srpskom jeziku;
2. dokaz o odgovarajućoj stručnoj spremi;
3. referentnu listu;
4. kopiju osobne iskaznice.
Dokumenti moraju biti originali ili ovjerene kopije.
Pravne osobe moraju dostaviti sljedeće:
1. Rješenje o registraciji - ovjerena kopija;
2. profil tvrtke;
3. referentnu listu.
IV. POSTUPAK AKREDITACIJE
1. Prijava kandidata na propisanim obrascima REDAH-a, zajedno s potrebnom dokumentacijom.
2. Administrativna procjena kojom se provjerava udovoljavanje formalnim zahtjevima prijave.
3. Kvalitativna procjena prijave i popratne dokumentacije kojom se utvrđuje prikladnost prijavljenog kandidata za pristup procesu akreditacije. Procjenjuje se kvaliteta prijave i popratne dokumentacije te njihova vjerodostojnost.
4. Ukoliko zadovolji prethodne procjene, kandidatu se šalje „Priručnik za konzultante" i „Kodeks ponašanja konzultanata". Kandidat može odustati od prijave u roku od 5 radnih dana od dana zaprimanja „Priručnika za konzultante" i „Kodeksa ponašanja konzultanata".
5. Nakon što je konzultant pročitao „Priručnik za konzultante" i „Kodeks ponašanja konzultanata", potpisuje izjavu o prihvaćanju uvjeta projekta „Vaučer sustav treninga i savjetovanja za mala i srednja poduzeća".
6. Kandidat je zatim pozvan da prisustvuje treningu o Vaučer projektu, potrebama i problemima malih i srednjih poduzeća, te o ulozi i funkciji konzultanata u projektu.
7. Po završetku treninga, kandidat je dužan položiti test koji se sastoji od pitanja obrađenih na treningu.
8. Kandidat koji uspješno prođe test, polaže finalni ispit sastavljen iz tri dijela: ocjenjivanja edukacije i kompetentnosti konzultanta, prezentacije konzultanta i predstavljanja studije slučaja.
9. Konzultant koji uspješno položi finalni ispit postaje akreditirani konzultant te se upisuje u REDAH-ov Registar akreditiranih konzultanata za mala i srednja poduzeća.
10. Akreditacija je na snazi dvije godine, nakon čega konzultant može obnoviti akreditaciju kroz propisani postupak. Akreditacija kandidata je besplatna.
V. DOSTAVA ZAHTJEVA
Natječajna dokumentacija se može preuzeti u prostorijama REDAH-a ili preko slijedećih linkova:
Natječajna dokumentacija za pravne osobe
Natječajna dokumentacija za fizičke osobe
Zahtjev na propisanim obrascima, uz priložene dokaze o ispunjavanju uvjeta, dostaviti na sljedeću adresu poštom ili osobno:
REDAH
Bulevar narodne revolucije br. 17,
88 000 Mostar
s naznakom „Za proces akreditacije konzultanata za mala i srednja poduzeća".
U popratnom pismu kandidat je dužan navesti područje(a) pružanja konzultantskih usluga. Maksimalno se mogu navesti 3 oblasti iz kojih konzultant pruža savjetodavne usluge.
O rezultatima Javnog poziva svi prijavljeni kandidati će biti obaviješteni.